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Stellari

Phil Wachsmann, Violine *
Charlotte Hug, Viola
Marcio Mattos, Cello *
John Edwards, Bass


* Phil und Marcio sitzen leider in London fest. Beide Flüge wurden witterungsbedingt storniert. Marcio Mattos: "... Our flight was cancelled at the last minute and we tried all possible alternatives but due to the atrocious weather no way could we get there in time. The earliest available flight was on Sunday! Even getting from our houses to the airport was quite a problem. ..."  Aber: Charlotte und John sind dzt. schon in München, auf dem Weg nach Ulrichsberg - und freuen sich auf das Duo-Konzert!

Charlotte Hugs neuestes Projekt: Ein international besetztes Streichquartett. Während es aber im klassisch-eurpäischen Streichquartett meist um üppige, zu bewältigende Notenberge geht, herrscht hier viel Freiheit. Wen wunderts, sind doch die Mitglieder des Quartettes allesamt profunde Improvisatoren. Phil Wachsmann und John Edwards aus London, zwei Zentralgestirne der englischen Szene, Marcio Mattos aus Brasilien, ebenfalls vorwiegend in Kooperationen mit britischen Improvisatoren anzutreffen und die Schweizerin Charlotte Hug die man in Ulrichsberg spätestens seit dem 2009er Konzert in der Leinenweberei Leitner schätzen gelernt hat.

Gemeinsam erschaffen die vier lebendige, frische Musik - zwischen Mikrotonalität, Dissonanzen, filigraner Leichtigkeit, harmonischen Überlagerungen, Geräusch und Stille.

"Stellari String Quartet's approach is wholly curious and unique, one only possible after mastering - and deconstructing - a substantial, disparate repertoire: the members combine lyrical, melodic writing, compositional systems of the 20th Century masters of the genre (i.e. Webern, Bartók) and astute technical cunning earned from extensive formal training, all wrapped in an extemporized-yet-directional package. . . . Varying from rich and full to spidery and arpeggiated to lilting to somber, the group, acting as a single unit - though one wielding twenty flailing appendages - follows a timbre-dictated trail of pinches, plucks, trills, harmonics, scordatura, fragmented quotations, vibrato expressivo, double and triple stops and glissandi, continually constricting the works with these dizzying gestures; even the quieter moments . . . and climax points . . . smack of juxtaposed yin and yang just at the point of imbalance." - Dave Madden, The Squid's Ear

CD: Gocce Stellari, Emanemdisc 2009